נקודת המוצא של שיטת מיינד-איט היא שהכול בראש שלנו, בתוך התודעה והמחשבות (בתוך המיינד)!
אחרי שהבנו שהתפקיד העיקרי של המזון הוא להזין את הגוף ולספק את הצרכים הפיזיולוגיים שלנו יחד עם הרגשה טובה והנאה, ננסה להבין מהו התפקיד של המיינד בכל מה שקשור לבריאות, למראה ולהרגשה שלנו.
מהו מיינד (MIND)? זהו איבר בלתי גשמי, שבינתיים המילה הקרובה ביותר שמצאתי היא – מחשבה ותודעה, וגם זה רק בקירוב. מיינד הינו בסיס לשפה ולקליטת מידע. הוא יודע להשוות, לקטלג, להראות לנו את העבר וגם את העתיד, הוא יודע להעצים את החוויה פי כמה וכמה, הוא יודע להריץ מחשבה שוב ושוב עד שהיא הופכת להיות אמונה שקשה מאוד להפריכה... לטוב ולרע.
יש משהו נוסף מאוד מיוחד במיינד שלנו, הוא אינו מקבל איסורים, כל מה שאסור נחשק עבורו. לכן איסור על שוקולד ייצור כמיהה בלתי נשלטת לשוקולד, איסור על מתוקים יגרום לנו לחשוב רק על מתוקים, ניסיון לא לחשוב על משהו יצור חשיבה מקובעת רק על אותו משהו שאסור. כי המיינד שלנו קולט את העולם בתמונות ואין לו תמונה של "לא שוקולד" או "לא בורקס", או לא לאכול", יש לו תמונות של שוקולד, בורקס ופעולת אכילה וככל שנגיד לעצמנו יותר ויותר "לא" המיינד יתמקד ויתקבע על אותו "לא" שאנחנו מנסים למנוע.
כלומר, במלחמה נגד האוכל, אין מנצחים, כי אי אפשר להלחם במיינד. אפשר רק להבין, לכבד ולהגיע לשלום והסכמה איתו.
בתהליך לקראת השינוי, נברר מהן האמונות שלך לגבי הבריאות באופן כללי, לגבי הבריאות האישית שלך, לגבי אוכל, לגבי הגוף, לגבי פעילות גופנית ולגבי אורח חיים בריא. יחד ניצור מערך אמונות חיובי ומקדם מטרה, שיסייע לך ויתן מוטיבציה לאורך כל הדרך.
גם השפה שלך הינה חלק בלתי נפרד ממערך האמונות שלך. המשפטים שמסתובבים יום-יום בראשך ונאמרים בקול הם אלה שמחזקים את מערך האמונות שאינו בהכרח מקדם אותך למטרה. על מנת לשנות הרגלים חשוב לשנות את צורת החשיבה. שינוי אורח החיים מצריך שינוי מבפנים. הרובד הפנימי ביותר זו צורת החשיבה שלנו ומערכת האמונות. לצורך עבודה עם מערך האמונות, המחשבות והשפה נשתמש בכלים כמו NLP (תכנות המיינד מחדש), קואצ'ינג, כוח המחשבה, דימיון מודרך וכלים נוספים שתפקידם לסייע לשינוי אמיתי בתודעה.
המטרה העיקרית שלי היא לעזור לך להגיע לשלום עם האוכל, עם הגוף ועם המיינד שלך ובדרך זו לשפר את מצבך הבריאותי, לווסת את האכילה, להעלות את מודעות לאוכל, ולקדם חיים בריאים ואיכותיים יותר.